juny 2026

Portada Notícies (11)

Dos ors i dues plates per a les seleccions catalanes de seven

Fotografia de FCR

Cap de setmana per recordar a Valladolid per a les seleccions catalanes de rugby a VII. L'expedició catalana, formada pels conjunts S16 i S18 de sevens en categoria masculina i femenina ha tornat amb quatre medalles; dues d'or per als equips S16 i dues de plata per als S18. D'aquesta manera s'ha tancat de forma magistral la temporada 2025/26.

El primer dia de competició va ser rodó per als nostres equips, que van aconseguir un ple de victòries en un dissabte fantàstic en què les Bès7ies de totes les categories van superar la fase de grups i els quarts de final, classificant-se així per a les semifinals de diumenge i convertint-se en l'única federació que tenia tots quatre conjunts a semis.

La gesta es va repetir a les semifinals, doncs Catalunya va sortir vencedora en totes elles i col·locava els quatre equips a les finals de cada categoria, assegurant-se com a mínim la medalla de plata de cada Campionat Autonòmic.

A les finals, el primer equip en aconseguir la medalla d'or va ser la selecció S16 femenina, que amb un assaig de la lleidatana Aran Borràs al minut 3 en tenia prou per derrotar a Andalusia 0 a 7 i pujar al graó més alt del podi.

 

Portada Notícies (12)

 

Va seguir els seus passos el combinat S16 masculí, que després de guanyar 31 a 12 a les semis a Madrid, a la final va tornar a presumir de talent anotador i amb quatre assajos (dos d'Adrià Papell i un de Doraid Amri i Pau Díaz) superava 14 a 28 a Euskadi per coronar-se campió.

Menys sort van tenir els seus companys més grans, ja que la selecció catalana S18 masculina va encaixar un assaig en el darrer minut de partit contra Madrid i perdia 19 a 12. Un destí similar van patir les noies de les Bès7ies S18, que perdien l'enfrontament sobre la botzina, amb una marca transformada de València en l'última acció que els prenia el triomf 12 a 14.

En qualsevol cas, l'experiència, el joc desplegat i també els resultats han estat un èxit per al rugby català, que segueix formant la base amb constància i paciència, treballant des dels clubs i passant per les seleccions catalanes per culminar en caps de setmana com el viscut a Valladolid.

 

 

 

Portada Notícies (10)

Assemblea General de la FCR el dimecres 8 de juliol

Fotografia de FCR

Per acord de la Junta Directiva de la Federació Catalana de Rugby, de data 27 de maig de 2026, es convoca l’Assemblea General Ordinària que tindrà lloc el dia 8 de juliol d’enguany a les 18:50 hores en primera convocatòria i a les 19:00 hores en segona.

L'Assemblea de la FCR serà dual: presencialment se celebrarà a l'INEFC de Barcelona (Avinguda de l’Estadi 12-22, Barcelona) i es podrà seguir online mitjançant l’enllaç que es compartirà oportunament.

ODRE DEL DIA

1. Informe de la Presidenta.

2. Nomenament de dos interventors entre els membres de l’Assemblea assistents a la mateixa, que aprovaran i signaran l’acta, si s’escau, conjuntament amb la Presidenta i Secretària de la Federació.

3.   Aprovar, si s’escau, la Memòria d’activitats de la temporada 2025 – 2026.

4.   Aprovar, si s’escau, el pla general d’actuació per a la temporada 2026 - 2027.

5.   Aprovar, si s’escau, el preu de les llicències per a la temporada 2026 – 2027.

6.   Aprovar, si s’escau, el pressupost per a l’exercici econòmic 01/09/2026 –31/08/2027.

7.  Aprovar, si s’escau, les propostes presentades pels clubs.

8. Torn obert de paraules.

 

Barcelona a 28 de maig de 2026

Junta Directiva de la Federació Catalana de Rugby

Portada Notícies (9)

Catalunya juga el Campionat Autonòmic de sevens a Valladolid

Fotografia de Diana Marín

Les seleccions catalanes de rugby a VII competiran aquest cap de setmana amb les millors seleccions de l'Estat en el Campionat Autonòmic de Sevens que es jugarà a Valladolid.

Als camps del Pepe Rojo, les Bès7ies S16 i S18 en categoria masculina i femenina representaran el rugby català a la cerca de medalles desplegant el bon joc que han practicat les darreres setmanes a les sessions d'entrenament.

Les quatre seleccions jugaran una primera fase de grups dissabte a la cerca de classificar-se per a la Copa Or de diumenge, o dit d'una altra manera, el grup final que lluitarà pel títol de campions i campiones del CESA.

Els conjunts femenins de les Bès7ies han estat dirigits per Roser Borràs amb Vanesa Piulats i Anna Puig com a entrenadores assistents, mentre els nois de la S16 han estat entrenats per Diego Godoy (amb Marc Vilar i Paco Baena), i Santi Monteagudo (amb l'assitència de Federico Benedini) ha estat l'encarregat de liderar Catalunya S18.

Per saber quan juga cada selecció aquest cap de setmana, deixem a la vostra disposició els horaris del Campionat Autonòmic de Sevens 2026.

Enllaços streaming

Dissabte camp 1.

Dissabte camp 2.

Diumenge camp 1.

Diumenge camp 2.

1X8A1049

Punt i final a la Copa Catalana de Sevens S16 i S18

Fotografia de Diana Marín

Les competicions de clubs de la temporada 2025/26 han arribat a la seva fi aquest cap de setmana amb la disputa de les finals de la Copa Catalana de rugby a VII de les categories S16 i S18.

Les finals jugades a la Guinardera han tingut en totes dues categories la participació de les seleccions catalanes masculines de sevens, que han aprofitat per posar en pràctica tota la feina feta fins el moment de cara al Campionat Autonòmic d'aquest cap de setmana vinent a Valladolid.

Les Bès7ies han jugat com a convidades en la Copa Catalana i no puntuen per a la classificació, però s'emporten bon joc i molt bons resultats que els fan créixer en confiança de cara al torneig del Pepe Rojo.

Pel què fa als campions de la Copa Catalana, en categoria S16 el títol ha estat per al CR Sant Cugat, que va aixecar la copa davant del seu públic, i en S18 masculí la copa se l'ha endut el BUC, que tanca de forma brillant el curs rugbístic.

55307607743_ec7ecd4faa_o

Finals de la Copa Catalana de Sevens S16 i S18

Fotografia de Diana Marín

La Guinardera i la Caparrella han sigut les seus de la jornada de classificació de la Copa Catalana de Rugby a VII en categoria S16 i S18, i aquest proper cap de setmana repetiran com a escenaris per resoldre la darrera competició de la temporada 2025/26.

Tant a Sant Cugat com a Lleida, els nostres seleccionats masculins de rugby a VII hi van participar en preparació del Campionat Autonòmic de sevens que es jugarà el 13 i 14 de juny a Valladolid. I en tots dos casos els resultats han estat molt positius.

Els S16 van guanyar els tres partits jugats a Lleida; primer amb un contudent 72 a 0 davant el Sitges "B", tot seguit van derrotar el Tarragona/SEL Vilanova per 32 a 7 i per últim van vèncer al Sitges 20 a 26.  Amb aquest resultat, les Bès7ies acabaven líders i dissabte jugaran per l'or a la Guinardera amb el Tarragona/SEL, el Sant Cugat A i B, el Barça i el Sitges.

Pel que fa a les Bès7ies S18, van guanyar tres enfrontaments i en van empatar un, classificant-se també per la Copa d'Or. Els de Santi Monteagudo van derrotar 14 a 26 al Catalunya Central, 12 a 32 a l'INEF Lleida i 38 a 0 al Lleida "B", mentre l'empat va ser contra el Sitges. La selecció catalana S18 lluitarà per endur-se el títol a la Guinardera amb el Sitges, el Sant Cugat, el BUC, el Poble Nou i el Barça.

DSC_8227

La Santboiana s'emporta la Copa Catalana S14

Fotografia de David Madrid

La UE Santboiana S14 va endur-se l'últim títol en competició de rugby a XV de la temporada 2025/26, amb una final de Copa Catalana que va tenir de tot entre el conjunt del Baix Llobregat i el Cabale (la fusió entre el Cabrera, el Badalona i l'Alella).

Al Baldiri Aleu, va ser el centre visitant Ernest Peralta el qui va avançar al Cabale amb un assaig al minut 9, tot i que de seguida Àlex Garcia va posar el 5 a 7 per al Sant Boi. Altre vegada van ser els visitants els que es van avançar amb un cop de càstig de Rafel Rodríguez al 22', però abans de la mitja hora un try de Gerard Marcet va suposar l'empat a 10 amb què es va marxar als vestidors.

La segona meitat va arrencar de nou amb el Cabale anotant primer (Peralta al 37') i la Santboiana responent immediatament (Eloy Lage al 46') per mantenir la igualtat al marcador (15 a 15). La darrera seqüència d'anotació va ser calcada: anotava el visitant Gaspard Altafaj al 56' i quatre minuts més tard Èric Toro empatava l'enfrontament.

Amb el 20 a 20 es va arribar al final del temps reglamentari, i es va aplicar el reglament de categories de formació, que estableix que el primer criteri de desempat en cas d'igualtat al final dels 70 minuts és el dels assajos anotats. Com que la Santboiana n'havia fet quatre i el Cabale tres, el club del Baix Llobregat va endur-se el triomf i es va proclamar campió de la Copa Catalana S14.

 

logo NUEVO fedeRACIO CATALANA RUGBY fondo NEGRO

Contacta amb nosaltres