Fotografia de Jaume Andreu

Una temporada més (i ja en són sis), el Súperdissabte va posar un fantàstic llacet a les lligues catalanes de rugby. Més de 3.000 persones van omplir durant tot el dia el camp barceloní de la Foixarda per gaudir de tles finals de la Primera Catalana S16, la Divisió d'Honor Catalana Femenina i la Divisió d'Honor Catalana Masculina.

Van estrenar el dia el Sant Cugat i la UE Santboiana amb la celebració de la final de la Primera Catalana S16, una final que va marcar el to esportiu del dia i que es va endur el conjunt de Sant Boi per un ajustat 12 a 17. Els del Baldiri Aleu van donar la volta al partit a falta de sis minuts amb un try d'Alberto Graus que tornava a proclamar la UES campiona de la màxima lliga S16 i regalava, juntament amb l'equip vallesà, un competiti espectacle per començar el dia.

El segon plat de la jornada va ser una empatada final de la Divisió d'Honor Catalana Femenina entre el Cornecruc i el Poble Nou. Si la primera final va esperar fins els darrers minuts per resoldre's, el partit de la DHC va mantenir el suspens fins l'últim sospir.

I és que després de marxar amb empat a cinc a la mitja part després dels assajos d'Alba Villalba per al Cornecruc i de Daniela Muuñoz per al Poble Nou, la segona meitat va mantenir el to competitiu i de grans defenses d'ambdós conjunts que fins al 75' no van anotar. Va ser un cop de càstig poblenoví primer, i al 79' un del Cornecruc que feien pensar en una pròrroga, però en la darrera acció del partit Berta Gríful es va escapar de tota la defensa per donar al Poble Nou el triomf 8 a 13 i el seu segon títol de la DHC.

 

WhatsApp Image 2026-04-19 at 00.56.09

 

La darrera celebració del dia va ser per al Gòtics RC. El club barceloní va poder celebrar finalment un títol de la Divisió d'Honor Catalana Masculina gràcies a una contundent victòria per 43 a 17 davant l'INEF Lleida que posa la cirereta a una temporada espectacular dels Mamut en què només han perdut un enfrontament en tot el curs.

El conjunt de Gaston Sarrabayrouse va remuntar l'assaig inicial de Miguel Pérez per anotar tres marques del minut 16 al 24 (Ivan Turdó i Felipe Terrádez per partida doble) en un inici demolidor d'enfrontament. Tot i que el Lleida va retallar abans del descans amb un try de Joan Petanàs i va intentar atrapar el Gòtics a la segona meitat, la solidesa defensiva, la intensitat física i un atac vertical i efectiu dels barcelonins es va imposar a la Foixarda i el Gòtics es convertia en el tercer campió d'un dia meravellós a la Foixarda.