juny 2025

bes7ies fem bronze

Bronze per a la selecció femenina S18 de rugby a VII

Fotografia d'Euskadi Rugby

Les noies en categoria S18 de les Bès7ies van guanyar la medalla de bronze aquest cap de setmana al Campionat Autonòmic de rugby a VII celebrat a Bilbao.

L'equip entrenat per Roser Borràs va sumar la quarta medalla que les seleccions de sevens S16 i S18 han aconseguit aquest darrer tram de temporada i culminen així uns CESA prolífics per al rugby català.

El camí va començar dissabte amb la primera de les dues fases de grups que van jugar les Bès7ies, guanyant primer a Galícia 29 a 7 i després a les amfitriones Euskadi per 10 a 26.

Com a primeres del Grup C, les noies van dominar també al Grup F, on van derrotar primer a les Balears per 0 a 42 i a Castella i Lleó 38 a 5, classificant-se d'aquesta manera per les semifinals.

En el partit de semis, les catalanes van trobar-se amb la que seria la campiona del torneig, Andalusia, que les va derrotar per una sola marca (17 a 12), en un enfrontament en què les Bès7ies es van avançar en dues ocasions amb les marques d'Ana Maria Luque i Lara Cook però que no van saber rematar ofensivament.

El darrer partit pel tercer lloc sí que va tenir final feliç, ja que Catalunya va superar València 10 a 17 (amb assajos de Cook, Luque i Irene Real) que servien perquè l'expedició catalana tornés amb dues medalles d'Euskadi, la d'or aconseguida pels nois i la de bronze per les noies. 

 

A5Metros-Cataluna-campeon-CESA-7s-M18-Masc-2025-2048x1365

Catalunya guanya el Campionat Autonòmic de sevens S18

Fotografia d'Euskadi Rugby

La selecció catalana S18 masculina s'ha proclamat aquest cap de setmana vencedora del Campionat Autonòmic de rugby a VII que s'ha disputat a Euskadi.

L'equip dirigit per Santi Monteagudo ha triomfat a la localitat de Plentzia (a mitja hora de Bilbao) amb un primer dia de competició rodó. La fase de grups començava amb una victòria molt clara per a Catalunya, amb un 0 a 40 contra Galícia per estrenar-se.

El segon partit els creuava amb un dels rivals directes per intentar arribar a les semifinals, Euskadi, a qui també van tombar amb un eficient 26 a 0. El tercer partit de dissabte va portar una altra victòria molt clara per 0 a 60 davant Múrcia que deixava un balanç de 126 punts a favor i 0 en contra en el primer dia.

El darrer dia de competició començava amb el quart i últim partit de la fase de grups, que enfrontava les Bès7ies amb Madrid. Els castellans van guanyar el matx per 14 a 7 però tots dos equips es classificaven per a les semifinals.

Catalunya va jugar les semis davant Castella i Lleó, a qui va derrotar per un ajustat 10 a 14 gràcies a una defensa aferrissada en els darrers minuts (amb un jugador menys per groga) que els va donar el bitllet per a la final.

I a la final els esperava novament Madrid en un clàssic dels Campionats Autonòmics. Tot i que els madrilenys es van avançar amb un assaig al minut 2, la defensa de les Bès7ies es va tornar a imposar i l'atac variat i vertical dels catalans va valdre'ls quatre assajos (dos de Bernat Fernàndez, un de Guillem Bardina i un altre d'Aritz Giménez).

El marcador final mostrava un 26 a 7 que feia justícia a l'excel·lent final jugada pels catalans i també a un Campionat Autonòmic rodó de les Bès7ies, que sumaven el primer or de la temporada 2024/25 de les seleccions de la Ginesta.

490938390_1275514520810719_6271485273753672216_n

Les seleccions de sevens S18, a Euskadi pel Campionat Autonòmic

Fotografia de Jaume Andreu

Les seleccions catalanes S18 de rugby a VII posaran el punt i final a la temporada 2024/25 aquest cap de setmana a Euskadi, on s'hi celebra el Campionat Autonòmic de sevens.

Les noies a Bilbao i els nois a Plentzia (a mitja hora de la capital basca) buscaran desplegar un bon joc al darrer torneig de la temporada per poder penjar-se alguna medalla al coll com han fet els seus companys dels combinats S16.

El Campionat masculí compta amb deu equips inscrits que s'han dividit en dos grups; Catalunya es troba al Grup B amb Múrcia, Euskadi, Madrid i Galícia,  amb els qui competirà per acabar en les dues primeres posicions per així classificar-se per a les semifinals. Amb tres partits dissabte i un diumenge, la fase de grups serà molt exigent i determinant per al futur de les Bès7ies.

El torneig de les noies tindrà menys partits, ja que hi ha un equip menys participant i la FER ha decidit dividir-les en tres grups de tres. Catalunya jugarà amb Euskadi i Galícia dissabte per buscar la primera posició del Grup C i aconseguir la classificació per a les semifinals (també la millor segona dels tres grups jugarà les semis). 

Aquests són els horaris de la fase de grups de les nostres seleccions:

 

 

34
Seleccions FCR (25)
IMG_6067

Les Bès7ies S16 queden segones al Campionat de sevens femení

Fotografia de Martí Fernàndez

El cap de setmana va ser molt nutririu per a les nostres seleccions S16, doncs a més de la medalla de bronze aconseguida pels nois de la selecció S16 a Cullera, el combinat femení de les Bès7ies va tornar a casa amb la plata penjada al coll.

La selecció de Roser Borràs va arribar fins la final després d'un torneig en què van desplegar un gran joc en la majoria dels enfrontaments. 

La fase de grups va ser rodona per a Catalunya, arrencant amb un triomf just contra Galícia per 17 a 10 que va servir per assentar-se. El segon partit va ser una altra història, ja que van derrotar 58 a 0 a les Canàries, guanyant la confiança necessària per tancar el primer dia amb un nou triomf, 19 a 22 davant les amfitriones, València.

Primera del Grup B, Catalunya tornava a trobar-se Galícia als quarts de final. Aquesta vegada la victòria va ser més clara, 22 a 0, i les noies de Roser Borràs passaven a les semifinals. Allà van jugar contra Castella i Lleó, a qui van superar 24 a 12 en un partit molt entregingut.

La final les tornava a creuar amb València, que aquesta vegada va ser millor i va aprofitar les seves ocasions per guanyar 0 a 10 i privava les catalanes de la medalla d'or.

Tot i la derrota a la final, la selecció catalana feia el camí cap a casa satisfeta per la segona posició aconseguida i sobretot pel bon joc mostrat durant el cap de setmana.

bes7ies bronze

Medalla de bronze per a la selecció masculina de sevens S16

Fotografia de FCR

La selecció catalana masculina S16 de sevens ha sumat una medalla més a les vitrines de la Federació Catalana de Rugby. Concretament de bronze després d'acabar tercera el Campionat Autonòmic celebrat aquest cap de setmana a Cullera.

Els de Diego Godoy van signar un molt bon torneig, perdent un sol enfrontament, a les semifinals, contra la que seria la selecció vencedora; València.

Dissabte les Bès7ies ja van avisar que trepitjarien fort amb una fase de grups incontestable: 54 a 0 contra les Canàries, 47 a 0 davant Galícia i 33 a 10 amb Castella i Lleó, acabant d'aquesta manera primera del Grup A amb un balanç de 134 punts a favor i 10 en contra.

Als quarts de final de diumenge, Catalunya es tornava a enfrontar a Galícia, a qui derrotava novament de forma clara: 29 a 0 i cap a les semifinals.

Allà és on va trobar-se un mur insuperable, el de València, que va jugar millor que les Bès7ies i les va derrotar 14 a 24 per passar a la final i posteriorment proclamar-se campiona de l'Autonòmic.

El camí dels catalans no finalitzava aquí però, ja que el partit pel tercer lloc va creuar-los amb Madrid, regalant als espectadors un clàssic del rugby estatal. Catalunya va sortir-nea vencedora amb un 28 a 19 i els nois de la S16 aconseguien la primera de les dues medalles de l'expedició catalana.

 

Trobada d'Escoles de Rugby

Divendres 11 de juliol, Assemblea General Ordinària

Fotografia de FCR

Per acord de la Junta Directiva de la Federació Catalana de Rugby, es convoca a l’Assemblea General Ordinària que tindrà lloc el dia 11 de juliol d’enguany a les 18:30 hores en primera convocatòria i a les 19:00 hores en segona.

L'assemblea es farà dual, per tant podreu assistir presencialment a les instal·lacions de l'INEFC, Av. de l’Estadi 12-22, Barcelona, o bé mitjançant l’enllaç que enviarem oportunament:

Ordre del dia

1. Informe del President.

2. Nomenament de dos interventors entre els membres de l’Assemblea assistents a la mateixa, que aprovaran i signaran l’acta, si s’escau, conjuntament amb el President i Secretari de la Federació.

3. Aprovar, si s’escau, la Memòria d’activitats de la temporada 2024 – 2025.

4. Aprovar, si s’escau, el pla general d’actuació per a la temporada 2025 - 2026.

5. Aprovar, si s’escau, el preu de les llicències per a la temporada 2025 – 2026.

6. Aprovar, si s’escau, el pressupost per a l’exercici econòmic 01/09/2025- 31/08/2026.

7. Aprovar, si s’escau, les propostes presentades pels clubs.

8. Torn obert de paraules.

54542903884_9b9b9dc65e_c

Les seleccions S16, a València a pel Campionat Autonòmic 7s

Fotografia de Roger Menescal

Les seleccions catalanes S16 marxen aquest divendres cap al País Valencià per disputar-hi el Campionat Autonòmic de rugby a VII i posar així el llacet a la temporada 2024/25.

Concretament, les Bès7ies en categoria femenina jugaran a la localitat de Tavernes de Valldigna, i els nois a Cullera, ambdues localitats una mica més al sud de la capital valenciana.

Els dos campionats es jugaran en el mateix format: una primera fase de grups que es jugarà dissabte (tres grups de quatre equips) amb l'objectiu de sumar el màxim de punts possible per després aconseguir la millor classificació de cara als quarts de final (amb les posteriors semis i final) de diumenge.

Les noies estan enquadrades al Grup B i jugaran amb Galícia, Canàries i València, mentre els nois s'enfrontaran al Grup A a Canàries, Galícia i Castella i Lleó.

Aquests són els horaris de la fase de grups de dissabte:

 

31
32
490102280_1272119907816847_6028712109278531276_n

Cursos de formació per a finals d'estiu

Fotografia de Jaume Andreu

La temporada 2024/25 ha arribat a la seva fi i el sol de l'estiu és a punt de torrar-nos les closques, i amb ell, també els cursos de formació que es duen a terme a finals de l'estiu.

La darrera setmana d'agost i la primera de setembre, la Federació Catalana de Rugby oferirà fins a cinc cursos diferents de formació en varis àmbits de la vessant tècnica del nostre esport.

En primer lloc, s'impartiran tres cursos d'entrenadors de la World Rugby: 

- L1 de World Rugby per entrenadors: Primer torn: 29, 30 i 31 d'agost a Sant Boi de Llobregat. Segon torn: 5,6,7 i 8 de setembre a Can Dragó, Barcelona.

- L2 de World Rugby per entrenadors: Curs de dos caps de setmana de durada: (29, 30 i 31 d'agost a Sant Boi i 5, 6 i 7 de setembre a Can Dragó).

Cursos de formació per a fisioterapeutes i metges:

- L1 Primer auxilis: el 30 d'agost a Sant Boi de Llobregat.

- L2 Cures immediates al camp de rugby: el 5, 6 i 7 de setembre a Can Dragó.

Curs de formació per a preparadors físics:

- L1 Força i Condicionament físic: el 5,6 i 7 de setembre a Can Dragó.

Les properes setmanes donarem informació més detallada de cada curs i obrirem el procés d'inscripcions.

54561090127_cd5a8a0825_o

La Copa Catalana S14 de rugby 10 és per al Sant Cugat

Fotografia de Cristophe Clappaz

Les competicions catalanes de la temporada 2024/25 han posat punt i final aquest cap de setmana amb la conclusió de les copes de sevens i de rugby a 10 que s'han jugat.

I en el cas del rugby a 10 (format que s'ha fet servir per a la categoria S14), la Copa Catalana se l'ha endut el CR Sant Cugat.

Els vallesans es disputaven el títol al Baldiri Aleu amb la Santboiana, el Barça, el Sitges i el Cornellà en un format de lliga a una volta (amb partits de 20 minuts), i van aconseguir derrotar tots els seus rivals en un matí rodó de diumenge.

Primer van vèncer al Cornellà 70 a 0, tot seguit van guanyar al Sitges 10 a 36 i en el tercer partit van enfrontar-se amb l'amfitriona, la Santboiana, a qui també van superar 5 a 10. En el quart i definitiu matx, el Sant Cugat no fallava i derrotava el Barça 19 a 5 per completar el quatre de quatre i endur-se així una copa de campions a la Guinardera.

 

Imagen de WhatsApp 2025-06-03 a las 09.26.22_a1d8f30f

El Sitges, campió de la Copa Catalana S16 de rugby a VII

Fotografia RC Sitges

El RC Sitges va proclamar-se campió de la Copa Catalana de rugby a VII en categoria S16 gràcies a una ronda final espectacular al Palau Sacosta de Girona.

Els Dofins s'enfrontaven al GEiEG, el Sant Cugat i Sant Cugat "B" i al Barça en un format de lligueta a una ronda aquest dissabte, i van ser-ne els vencedors amb bon joc i determinació.

El Sitges va començar el matí derrotant el Sant Cugat "B" 12 a 31, que el cap de setmana anterior havia guanyat la primera jornada a Girona. Tot seguit, els del Nou Santa Bàrbara van guanyar als amfitrions, el GEiEG, per 12 a 17 i al Sant Cugat 24 a 7.

El darrer enfrontament els creuava amb el Barça, a qui havien de guanyar per endur-se la copa de campions cap al Garraf; i així ho van fer. El Sitges triomfava 19 a 10 davant els blaugrana i es quedava el trofeu de campions de la Copa Catalana d'Or S16 de sevens.

Pel que fa a la Copa Argent, que es jugava al Nou Santa Bàrbara de Sitges, se la va endur l'INEF Lleida "B", que va guanyar tots els partits de la jornada i s'emportava la copa cap a la Caparrella.

 

logo NUEVO fedeRACIO CATALANA RUGBY fondo NEGRO

Contacta amb nosaltres